Son eklenenler
HAMİLELİKTE BESLENME VE KİLO İLİŞKİSİ - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:18
Yiyecekleri Satın Alırken Dikkat! - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:17
Riskli Atıştırmalar - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:15
Neyi, ne zaman yemeli - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:02
Kilo Aldıran Sebepler - Cumartesi, 30 Kasım 2013 15:03
SADECE PİLATES YETERLİMİ - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:46
Yetişkinler Haftada 2 Kez Kas Çalışmalı - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:44
Yoga - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:41
Yürüyüşün Süresi Önemlidir - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:35

EN BÜYÜK SERVETİNİZ , KENDİNİZE YAPTIĞINIZ YATIRIMDIR.... YELDA BAŞARAN
BEDENİNİ EĞİTEN RUHUNU EĞİTİR... YELDA BAŞARAN
VÜCUT BİR MAKİNADIR .... YELDA BAŞARAN
ERTELEME HEMEN HAREKETE GEÇ... YELDA BAŞARAN
KEYFİNİZE SAĞLIK EKLEYİN... YELDA BAŞARAN

HAMİLELİKTE BESLENME VE KİLO İLİŞKİSİ

Yelda Başaran Yelda Başaran

Hamilelikte kilo alımı Kişiye göre değişebilir ancak 4-5 aydan sonra genellikle daha fazla kilo alınır.Ortalama olarak gebeliğin ilk aylarında ayda yarım kilo (bazen hiç) alınmaması, daha sonraki aylarda ayda bir buçuk, iki kilo alınması Hamile bir bayanın bu şekilde kilo alması için normal bir insana göre ortalama günde 300 kalori fazla alması yeterlidir, bu normalden biraz fazla beslenme manasına gelir. Halk arasındaki tabiriyle "2 can taşıyorum, 2 kişilik yemeliyim" mantığı doğru değildir .Doğumdan sonra kilo vermenin birinci püf noktası gebelik sırasında uygun miktarda kilo almak ve gebelik sırasında dengeli beslenmektir. Gebelikte ne kadar düzenli ve sağlıklı beslenilirse, aşırı kilo almamaya özen gösterilirse gebelikten sonra kilo vermek de o kadar kolay olacaktır. Gebelik sırasında yapılan egzersizler de hem gebelik sırasında uygun kilo alınmasını sağlar hem de doğumdan sonra daha rahat kilo verilmesine yadımcı olur Doğumdan sonra her insanın yapması gerektiği gibi dengeli ve sağlıklı beslenerek aldığınız kiloları yavaş yavaş verirsiniz ve yaklaşık 6-8 ay sonra tam formunuza kavuşursunuz. Doğrusu bu şekilde yavaş yavaş vermektir, hiçbir zaman birden hızlı şekilde aşırı kilo vermek önerilmez.

Doğum sonrası dengeli beslenmek için dikkat edilmesi gerekenler

- Tatlı ve hamurişi türü yiyecekleri mümkün olduğunca azaltın

- Kuruyemiş çok az tüketin

- Gün içerisinde uzun süre aç kalarak sonra birden fazla miktarda yemek asla yemeyin!

- Bunun yerine sık aralıklarla az miktarda yemek yemeye özen gösterin

- Ekmeği az miktarda tüketin

- Yağlı yiyeceklerden uzak durun

- Hamburger gibi fastfood yiyeceklerden uzak durun

- Sebze yemeklerine ağırlık verin, bol Sebze ve meyve tüketin

 

- Bol Su tüketin

Okunma 2538 defa Son Düzenlenme Cuma, 20 Aralık 2013 19:36
Öğeyi Oyla
(0 oy)
Yorum eklemek için giriş yapın
SON EKLENENLER