Son eklenenler
HAMİLELİKTE BESLENME VE KİLO İLİŞKİSİ - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:18
Yiyecekleri Satın Alırken Dikkat! - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:17
Riskli Atıştırmalar - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:15
Neyi, ne zaman yemeli - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:02
Kilo Aldıran Sebepler - Cumartesi, 30 Kasım 2013 15:03
SADECE PİLATES YETERLİMİ - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:46
Yetişkinler Haftada 2 Kez Kas Çalışmalı - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:44
Yoga - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:41
Yürüyüşün Süresi Önemlidir - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:35

EN BÜYÜK SERVETİNİZ , KENDİNİZE YAPTIĞINIZ YATIRIMDIR.... YELDA BAŞARAN
BEDENİNİ EĞİTEN RUHUNU EĞİTİR... YELDA BAŞARAN
VÜCUT BİR MAKİNADIR .... YELDA BAŞARAN
ERTELEME HEMEN HAREKETE GEÇ... YELDA BAŞARAN
KEYFİNİZE SAĞLIK EKLEYİN... YELDA BAŞARAN

Yeterli ve dengeli beslenme nedir?

 

Televizyon gibi odağı farklı noktalara kaydıran eylemler istediğimizden fazla besin alımına neden olur. Bu da porsiyonların dolaylı olarak büyümesinde etkilidir. Bu konuda başı çeken ülke hiç şüphesiz ki mega porsiyonları ile amerikadı r. Besin sanayi ve restoranlar daha iyi hizmet vermek adına ‘kocaman’ besinler sunuyor ve böylece tüketiciler de ödediklerinin karşılığını alma içgüdüsüyle gerekenden yüzde 33 daha fazlasını yiyiyor.

Sofra dışı yemeklere en iyi örneklerden biride büfe atıştırmalarıdır. Çoğu çalışanın öğle aralarını değerlendirmek için uğradığı büfeler kısacık bir sürede yüzlerce kalori almanıza sebep olur. Aç karna girdiğiniz, mis kokular yayan bir pastane ya da büfede kim bilir kaç kez ayak üstü hiç aklınıza gelmeyen şeyleri zevkle yediniz. Buna göre doğru beslenme kuralları dahilinde mutlaka yemek yemek için ideal zaman olan yarım saatinizi ayırmalı, her lokmanın tadını çıkarmaya gayret etmelisiniz. sindirim doğası gereği dişler yoluyla mekanik, enzimler yoluyla da enzimatik olarak ağızda başlar. İyice çiğnemezsek sindirim sistemini yarı yolda bırakabilir, kısa vadede hazımsızlık, gaz şikayetleri uzun vadede daha ciddi  sindirim sorunları yaşayabilirsiniz.

Sofra dışında, ayak üstü yemek yemenin bir diğer negatif yanı da besin çeşitliliğinin azalmasına bağlı olarak uzun vadede beslenme yetersizliklerine yol açmasıdır. Örneğin, okula yetişmek için kahvaltıyı evde yapmayan bir çocuk ekmek arası bir takım atıştırmalarla günlük besin ihtiyacını karşılayamayabilir. Peynir, zeytin, yumurta, süt, domates, salatalık ve zeytin eşliğinde bir kahvaltının yerini tost poğaça yada gofret tutamaz .

Okunma 1121 defa Son Düzenlenme Pazartesi, 23 Aralık 2013 08:49
Öğeyi Oyla
(0 oy)
Yorum eklemek için giriş yapın
SON EKLENENLER