Son eklenenler
HAMİLELİKTE BESLENME VE KİLO İLİŞKİSİ - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:18
Yiyecekleri Satın Alırken Dikkat! - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:17
Riskli Atıştırmalar - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:15
Neyi, ne zaman yemeli - Cumartesi, 30 Kasım 2013 18:02
Kilo Aldıran Sebepler - Cumartesi, 30 Kasım 2013 15:03
SADECE PİLATES YETERLİMİ - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:46
Yetişkinler Haftada 2 Kez Kas Çalışmalı - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:44
Yoga - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:41
Yürüyüşün Süresi Önemlidir - Cumartesi, 30 Kasım 2013 14:35

EN BÜYÜK SERVETİNİZ , KENDİNİZE YAPTIĞINIZ YATIRIMDIR.... YELDA BAŞARAN
BEDENİNİ EĞİTEN RUHUNU EĞİTİR... YELDA BAŞARAN
VÜCUT BİR MAKİNADIR .... YELDA BAŞARAN
ERTELEME HEMEN HAREKETE GEÇ... YELDA BAŞARAN
KEYFİNİZE SAĞLIK EKLEYİN... YELDA BAŞARAN

Neden egzersiz yapmalıyız?

Hareket etmek hayatta kalmak için yemek ve su kadar değerli.kemik ve eklemler,kan damarları ve genel dolaşım, solunum sistemi,kas gücü için egzersiz bir ilaç kadar etkili.tüm dünyada şişmanlığın artma sebeplerine bakıldığında aslında aldığımız kalorinin çok fazla artmadığı ama hareketimizin çok azaldığı net bir şekilde ortaya çıkıyor. Durum böyle olunca günlük yaşam aktivitelerini desteklemek dışında düzenli spor yapmak ve bu konuda bilinçlenmek de önem kazanıyor.

Yürüyüşün zamanı ve kalp atım hızı önemlidir

Egzersizin yararlı etki gösterebilmesi için kalp atım hızınızı doğru şekilde ayarlamak gerekir,böylece yağ yakım hızınızda arttırmış olursunuz. kişinin insülin veye açlığa farklı bir hassasiyeti oksa,sabah yürüyüşlerinin aç karnına yapılması tercih edilmelidir.çünkü sabahın erken saatlerinde yağlar kanımızda daha küçük parçacıklar yani yağ asidi şeklinde kullanıma hazır bir şekilde bulunur.bu yüzden de daha iyi yakılır.egzersiz gün ortasında yapılacak ise, aç karnına değil,hafif bir öğünden 1 saat sonra yapılmalıdır .

Yürüyüşün süresi önemlidir

Fazla yağlarınızı egzersizle yakmak için öncelikle size uygun nabız ve uygun tempoyla egzersizle başlamalısınız.yağ yakımı siz uygun nabzı yakaladıktan 18 22 dakika sonra gerçekleşir ve en verimli süre ise 40 45 dakikadır 1 saatten uzun cardio egzersizleri kas kaybına sebep olabilir. Egzersiz programında kas koruma ve güçlendirmeyi de unutmayın . 

Hepimizin merak ettiği

Yağ yakma nabzı nasıl hesaplanır

220-yas x%60 alt sınır

220-yasx%80 üst sınır

Örneğin 36 yaşındasınız

220-36=184

184X%60=110 alt sınır

184X%80=145üst sınır

Yani egzersiz sırasındaki nabız atım sayınız 110-145 arasında 

Olmalidırki yağ yakımı en iyi düzeyde gerçekleşsin 

Okunma 3068 defa Son Düzenlenme Perşembe, 24 Ekim 2013 20:20
Öğeyi Oyla
(1 Oyla)
Yorum eklemek için giriş yapın
SON EKLENENLER